Chia lívance s kapustou

Pár slov o receptu

Chia lívance s kapustou a špenátem, doplněné o jemný jogurtový dresing jsme si zamilovali. Ať už lehký oběd, večeře, či dokonce snídaně - tento zdravý recept si zajisté oblíbíte také. Jedná se o slané lívance jen se špetkou špaldové či chia mouky, bez vajíček, cukru a podobně. Taková rychlovka, která si našla místo v našem jídelníčku. Dá se připravovat vegansky či použít vajíčko a klasickou mouku - to už necháme na vás :-)

Ingredience

Lehce uvařená kapusta 1/2 krát
Spařené špenátové listy 2 hrsti
Teplé mandlové či sojové mléko 1/2 šálek
Chia mouka 1 šálek
Cuketa 1/2 menší
Sůl dle chuti
Pepř dle chuti

 

Dresing 

Bílý jogurt 1 krát
Utřený česnek 1 - 2 stroužky
Limeta 1 krát
Petrželka 1 hrst
Sůl dle chuti
Pepř dle chuti

 

Postup

  1. Půlku lehce uvařené kapusty nakrájíme na malé kousky, půlku malé cukety nakrájíme na jemná kolečka a ty pak dvakrát překrojíme na čtvrtky.
  2. V misce smícháme kapustu a cuketu s chia moukou (může být i hladká mouka), přilijeme teplé mléko (ideálně mandlové či sójové), přidáme sůl, pepř a vytvoříme těsto.
  3. Rychlý jogurtový dresing si připravíme smícháním jogurtu, utřeného česneku, soli, pepře, jemně nasekané petřelky a pár kapkami limetkové šťávy.
  4. V lívanečníku si rozpálíme pár kapek oleje a začneme postupně vkládát po dvou lžících těsta. Lívance opečeme do zlatova a můžeme servírovat.

Fotogalerie

52327665_m (1)

Nutriční hodnoty na 100 gramů

Energetická hodnota 2447 kJ / 585 kcal
Tuky 49,7 g
- z toho nasycené mastné kyseliny 6,9 g
Sacharidy 21,5 g
- z toho cukry 4,2 g
Bílkoviny 23,7 g
Vláknina 2,1

Sledujte nás na Instagramu

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení