Chcete zhubnout? Ořechů se bát nemusíte!

Mandle_obr_blog

Máte strach zařadit ořechy do hubnoucího jídelníčku? Přesvědčíme vás, že právě všemožné druhy ořechů by v něm chybět neměly. Sice jsou bohaté na tuky, ale kvalitní tuky v potravě potřebujeme ke správnému fungování těla. A kromě toho jsou oříšky chutnou zásobárnou vlákniny a celé řady minerálů a vitamínů. Ořechy prostě patří do kolonky „zdravé a chutné“.

Kolik ořechů je akorát?

I když ořechy obsahují „hodné“ tuky, pořád jsou to tuky. Proto se řiďte selským rozumem a nespoléhejte na to, že je můžete jíst po kilech. Ideální množství oříšků na den je přibližně jedna hrst. Samozřejmě pokud máte zrovna větší výdej, můžete jich schroupat i více. A věděli jste, že nejvíce živin z nich dostanete, když je namočíte?

Jaké ořechy jsou nejlepší při redukční dietě?

Když to vezmeme kolem a kolem, vhodné jsou všechny. V malé míře, a hlavně v přírodní formě. Oříšky v polevě nebo těstíčku jsou sice neodolatelné, ale do hubnoucího jídelníčku bychom je rozhodně nedoporučovali zařazovat pravidelně. Oříšky naopak doporučujeme přidat do různých salátů, protože obsažený tuk pomáhá se vstřebáváním vitamínů.

A co v sobě jednotlivé druhy skrývají za dobro?

Vlašské ořechy

Ne náhodou vypadají jako mozek. Vlašáky jsou totiž doslova brainfood. Starají se o naši psychickou pohodu a zlepšují myšlení a paměť. Také jsou zdrojem omega-3 a omega-6 mastných kyselin, které pomáhají srovnávat hladinu cholesterolu v krvi.

Mandle

Jestli hledáte zásobárnu vlákniny, tak mandle vyhrávají mezi oříšky na plné čáře. Obsažená vláknina se stará o hladký pohyb střev a také o to, že se cítíme déle sytí. Kromě toho obsahují mandle látky, které umí srovnat cholesterol do latě a upravují i hladinu krevního cukru.

Pistácie

Zamlsat můžete i přírodní pistácie. Mají totiž nejméně kalorií ze všech ořechů. Zato obsahují nejvíce železa a velké množství mědi, které jsou nezbytné pro tvorbu červených krvinek. A díky obsahu fytosterolů redukují špatný cholesterol v krvi.

Lískové ořechy

Lískáče jsou skvělým zdrojem vitamínu E, který se postará o duševní pohodu a krásnou pleť. Obsahují poměrně hodně tuku, ale většina z nich patří mezi monasycené tuky, které mají pozitivní vliv na hladinu cholesterolu. Také pomáhají při cukrovce druhého typu.

Kešu

Kešu jsou bohaté na hořčík, který má na svědomí psychickou pohodu a dobrý spánek. Když budete psychicky v pohodě, půjdou kila dolů snáz. Mají méně tuku než většina ořechů, zato ale obsahují více sacharidů, tak to nezapomeňte zahrnout do sacharidového příjmu dne.

Pekany

Jemné máslové pekany obsahují až 70 % tuku, proto se jich nedoporučuje jíst velké množství. Ale rozhodně je nevynechávejte. Jsou plné antioxidantů, které funguji jako prevence rakoviny a díky obsaženému hořčíku jsou dobré na nervy. Také obsahují L- arginin, který se postará o krásné vlasy a pružné cévy.

Jaký druh ořechů máte nejraději vy?

Sledujte nás na Instagramu

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení